Jdi na obsah Jdi na menu
 

Výměna turba 1.6TDCi(HDi)

 

VÝMĚNY A REKLAMACE TURBODMYCHADEL u motorů 1.6HDi (dle sdělení servisů)
 
Závada při reklamaci: vlivem nesprávných mazacích poměrů na turbodmychadle (nízká nebo
                                     přerušovaná dodávka oleje) dochází k přehřátí osy rotoru, dále dochází
                                     k napečení oleje na osu rotoru, k vyhřátí ložisek a k jejich poškození,  
                                     při delším provozu takto poškozeného turba dochází k destrukci rotoru.
 
Příčiny poškození turba:       -     nejčastěji bývá ve špatně průchodném olejovém potrubí
                                                    (přívodním i vratném)
-          ve velkém množství usazenin v oleji a jeho následném znehodnocení
-          při špatné funkci EGR ventilu (dochází k vracení většího množství spalin do motoru které se usazují)
-          při poškozeném nebo netěsném potrubí mezi turbem a hlavou motoru dochází vlivem úniku stlačeného vzduchu k přetáčení turba
-          při použití špatného oleje, olejového filtru (chybí utěsnění kanálku oleje) dochází k úniku oleje
 
 
 
Doporučené úkony spojené s výměnou turba:
Při výměně je důležité důkladně vyčistit sací potrubí popřípadě ho vyměnit, doporučuje se vyčistit motor pomocí detergentu např. TEC 2000 (ponechat původní olej a turbo, nalít do oleje detergent a nechat motor 15 min. běžet na volnoběh, při již sundaném turbu utěsnit olejové potrubí k turbu). Po vypuštění oleje sundat olejovou vanu a důkladně ji vyčistit, při jejím větším zanesení karbonem provést kompletní vyčištění motoru. V případě chybějící pojistné kontramatky dmychadlového kola, je nutné ji nalézt v sacím potrubí. Nutné je použití výrobcem předepsaného oleje a olejového filtru pro daný typ vozidla.
Po namontování nového turba odpojit konektory vstřikovačů, 15 sec. protáčet motor pouze startérem, poté připojit vstřiky vozidlo nechat 5 min. běžet na volnoběh.
 
Toto jsou zkušenosti a rady autorizovaných i neautorizovaných servisů, jejich provedení je na úvaze servisu a nemá vliv na průběh a délku záruky. Vzhledem k velkému množství poškozených nově dodaných turbodmychadel, doporučujeme provedení co největšího množství servisních úkonů spojených s výměnou turbodmychadla.
 
                                                           
 
                                               
                   v
VÝMĚNY A REKLAMACE TURBODMYCHADEL u motorů 1.6HDi (dle sdělení servisů)
 
Závada při reklamaci: vlivem nesprávných mazacích poměrů na turbodmychadle (nízká nebo
                                     přerušovaná dodávka oleje) dochází k přehřátí osy rotoru, dále dochází
                                     k napečení oleje na osu rotoru, k vyhřátí ložisek a k jejich poškození,  
                                     při delším provozu takto poškozeného turba dochází k destrukci rotoru.
 
Příčiny poškození turba:       -     nejčastěji bývá ve špatně průchodném olejovém potrubí
                                                    (přívodním i vratném)
-          ve velkém množství usazenin v oleji a jeho následném znehodnocení
-          při špatné funkci EGR ventilu (dochází k vracení většího množství spalin do motoru které se usazují)
-          při poškozeném nebo netěsném potrubí mezi turbem a hlavou motoru dochází vlivem úniku stlačeného vzduchu k přetáčení turba
-          při použití špatného oleje, olejového filtru (chybí utěsnění kanálku oleje) dochází k úniku oleje
 
 
 
Doporučené úkony spojené s výměnou turba:
Při výměně je důležité důkladně vyčistit sací potrubí popřípadě ho vyměnit, doporučuje se vyčistit motor pomocí detergentu např. TEC 2000 (ponechat původní olej a turbo, nalít do oleje detergent a nechat motor 15 min. běžet na volnoběh, při již sundaném turbu utěsnit olejové potrubí k turbu). Po vypuštění oleje sundat olejovou vanu a důkladně ji vyčistit, při jejím větším zanesení karbonem provést kompletní vyčištění motoru. V případě chybějící pojistné kontramatky dmychadlového kola, je nutné ji nalézt v sacím potrubí. Nutné je použití výrobcem předepsaného oleje a olejového filtru pro daný typ vozidla.
Po namontování nového turba odpojit konektory vstřikovačů, 15 sec. protáčet motor pouze startérem, poté připojit vstřiky vozidlo nechat 5 min. běžet na volnoběh.
 
Toto jsou zkušenosti a rady autorizovaných i neautorizovaných servisů, jejich provedení je na úvaze servisu a nemá vliv na průběh a délku záruky. Vzhledem k velkému množství poškozených nově dodaných turbodmychadel, doporučujeme provedení co největšího množství servisních úkonů spojených s výměnou turbodmychadla.
 
                                                           
 
                                               
                  
 

 

 POZOR zvýšená poruchovost turbodmychadel u motorů 1.6 HDi
                            (sdělení dodavatele turbodmychadel)
 
Typ turbodmychadla: 753420-5005S  a  49173-07506
 
Při prodeji uvedených typů turbodmychadel byla zjištěna jejich vysoká provozní poruchovost.
Z tohoto důvodu přikládáme instrukce, pro všechny zákazníky, kupující si uvedené typy turbodmychadel.
 
Přečtěte si prosím informace o uvedených turbodmychadlech.
 
Motory PSA 1.6HDi, DV6TED4 jsou vysoce sofistikované, mají nízké emise a vysoký výkon. Jsou používány ve vozidlech Citroen, Ford, Peugeot, Mazda, Mini a Volvo.
 
Motor je navržen pro provoz při vysokých teplotách, aby zůstal čistý a výkonný, vyžaduje ty nejlepší mazací podmínky. Olejová náplň musí být udržováno ve špičkovém stavu, u motorů PSA je to zajištěno průtokovými filtry, hlavním olejovým filtrem a vestavěným chladičem. Nevýhodou je, a ohlasy z provozu to dokazují, že při provozu s hladinou oleje pod běžnými limity dochází k vysoké koncentraci karbonu v oleji. To může vést k předčasnému zanesení průtokového filtru, olejového chladiče a hlavního olejového filtru, nakonec dochází předčasnému selhání turba. Podtlaková pumpa brzd může být nečistotami také poškozena.
 
Vzhledem k vysokým provozním otáčkám (230 000 ot/min) a k nárokům na kvalitu a množství oleje, se turbodmychadlo poškodí ve většině případů jako první.
 
Může k tomu docházet při ročním proběhu 50 000km, při nedodržení intervalů, postupů při výměně oleje a při použití nesprávného typu oleje.
 
 
 

 

Dosavadní zkušenosti naznačují, že odstranění karbonu a kalů ze součástí je obzvlášť obtížné.
Chcete-li předejít případným problémům při dalším provozu turba, doporučujeme dodržet tyto instrukce, které jsou doplněním běžných montážních instrukcí, spojených s výměnou turbodmychadla.
 
-         vyměňte průtokové šrouby a olejové potrubí
-         demontujte olejové čerpadlo a proveďte jeho kontrolu
-         olejovou vanu a sací koš olejového čerpadla vyčistěte popř. vyměňte před instalací nového turba - je nutné odstranit karbon a usazené kaly.
-         demontujte a vyčistěte olejový chladič a průtokový filtr
-         demontujte mezichladič vzduchu a důkladně ho vyčistěte od oleje
-         zkontrolujte a vyčistěte všechny přívodní a výstupní hadice
-         v případě průniku oleje z turba nebo motoru do výfuku, překontrolujte průchodnost celého výfukového systému.
-         demontujte, vyčistěte a překontrolujte podtlakovou pumpu brzd, odstraňte nečistoty a usazený karbon
-         vyměňte olej a olejový filtr
-         překontrolujte těsnění vstřikovačů paliva dle potřeby vyměňte (vymačkané, propálené)
-         proveďte kontrolu průtoku oleje:
                 - odmontujte vratné potrubí oleje
                - připevněte delší olejovou hadici a dejte ji do vhodné nádoby
                - nastartujte motor a nechte ho 60 sec. běžet na volnoběh
                - za 60 sec. by mělo turbem protéct 0,3 l oleje
                - opakujte měření 3krát se správným výsledkem
                - měření neprovádějte při minimální hladině oleje v motoru
- po najetí 50 km znovu vyměňte motorový olej a olejový
 
 
Z ohlasů vyplývá, že i při provedení všech těchto servisních úkonů, nemusí být vždy karbon a kaly odstraněny, výsledkem bývá opětovné poškození dodaného turba. Toto poškození je způsobeno vnějšími vlivy a ne vadným turbodmychadlem, proto nemůže být na turbo uplatněna záruka.
  
Věříme že vám tyto informace pomohou.
 
(Překlad z anglického originálu 
 
 
 
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář